Brev:
Mælkeindtag - 7 mdr.
12. april 2010
Alder:
7 mdr.
Mælkeindtag - 7 mdr.
Hej Helen,
Jeg har et spørgsmål angående vores drengs antal af flasker om dagen. Jeg kan ud fra dine svar til andre se, at du anbefaler 4 flasker dagligt, tidlig morgen, inden middagslur, aften og sen aften.
Alexander får også 4 flasker dagligt, men de ligger i stedet kl. ca 6.30, 11.30, 15.30 og kl 19. Han sover igennem hele natten, og vågner ikke og efterlyser flasken, før han er vågen om morgenen kl. ca. 6 - 6.30.
Vil du mene at der er grund til at vække ham (sen aften og morgen), når han nu ikke selv efterspørger det og sover så fint hele natten? Han drikker 200 ml. morgen og aften og mellem 100-150 formiddag og eftermiddag.
Der udover får han skemad 3 gange dagligt. Grød med frugtmos til morgen, grøntagsmos med kød til frokost og aften. Spiser ca. en dl. hver gang. Til eftermiddag får han et lille mellemmåltid bestående af f.eks. lidt frugtmos eller A38 med lidt revet rugbrød eller æble., og lidt frugt at sidde med i hånden. Han får vand af kop til alle måltider, men drikker endnu ikke meget.
Er det bedre at give ham flaske om natten og så udvære 1 af flaskerne og dagen, eller?
Har også tænkt om vi evt. skulle begynde at skippe den ene flaske om eftermiddagen og så i stedet give ham et grødmåltid der. Er det for tidligt?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
A